První výročí

Tak už je to rok, co jsem si domu přivezl svoje vysněné auto. Co všechno jsme za ten rok stihli a co všechno se změnilo? A je statistika nuda?SosnováRoční nájezd odpovídá tomu, co jsem předpokládal. Vyjedu skoro každý víkend, kdy je pěkné počasí (~30 týdnů), a na projížďce dám průměrně tak 300 km, takže jsem odhadoval, že to bude do 10 tisíc km ročně. Realita je 8 tisíc km.

Protože auto papká jen 98 benzín (a já mu dopřávám ten nejlepší), tak se při spotřebě 12 l/100km snadným výpočtem 8000*12*35/100 dostáváme na částku přes 30k Kč. Než jsem auto kupoval, tak mi kamarád s STičkem říkal, že náklady na provoz takové zábavy jsou asi 80k Kč ročně. Protože to byl první rok a na autě jsem chtěl nějaké “drobné” úpravy + jsem pořídil třetí sadu kol, tak jsem to docela výrazně přešvihl. Ale věřím, že další roky bude těch 80k Kč reálných (pokud tedy nepřijde crash). Kupoval jsem “hotové” auto, takže na mé ježdění opravdu žádné další větší investice nejsou potřeba.

Tím máme za sebou tu horší část, dál už je samá pozitiva!

Komunita

Tohle byla pro mě trefa do černého a mám z toho obrovskou radost – Subaristi jsou přesně moje krevní skupina, takže mám spoustu nových kámošů. Nejen projížďky, trackdaye, grilovačky, pokec po práci, ale je mezi náma i pár punkáčů, takže i společné koncerty 🙂 Co musím ale vyzdvihnout je skvělý a ohleduplný chování na silnici. Nikdy jsem nezažil, aby někdo z nás někoho jiného byť jen omezil, nebo udělal nějakou kravinu, za kterou bych se musel kvůli němu stydět. Prostě parta skvělých lidí.

Všechna tahle sranda samozřejmě žere dost času, ale v mém případě je to výměna 1:1 za tenisové turnaje (které už kvůli zdraví nedávám).

Řízení

Až s pořízením lepšího auta a ježděním na okruzích jsem si uvědomil, že vůbec neumím řídit. Jistě, dostat se bezpečně z místa A do místa B není problém, ale když člověk vidí, co umí za volant ostatní, tak je nutné si přiznat, že řídit neumím a musím na sobě začít makat. A to nejde udělat jinak než hodně jezdit a občas si nechat od někoho zkušenějšího poradit.

Slovy čísel to bylo víc než 10 projížděk s někým, dalších 10 sám a 10 akcí na okruzích (z toho 3x s koučingem). K nezaplacení je i nechat se svézt od zkušenějšího kamaráda. Další posun v řízení pro mě byly také minuty strávené v závodním autě.

Když si vzpomenu, jak jsem jel na své první projížďce a jak jezdím teď, tak je to velký posun. Ale na kamarádech, kteří se řízení věnují o pár let déle, je vidět, že je kam se posouvat – a že mi to někdy dávají sežrat 🙂

Co dál

Vlastně neplánuju nic moc měnit. Člověk si občas pohrává s tím, že by bylo fajn naučit se pořádně řídit i auto s jinou koncepcí a tak chápu lidi, kteří mají každý rok úplně jiné auto pro zábavu (nebo jich mají víc). Ale vzhledem k omezenému času a financím, a k tomu, že se mi podařilo koupit opravdu perfektní kus, tak žádnou výměnu neplánuju a Subaristou zůstanu 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice Autolamka a jeho autorem je Augi. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.